Dolar 41,7097
Euro 48,4841
Altın 5.411,27
BİST 10.814,11
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya 23°C
Hafif Yağmurlu
Antalya
23°C
Hafif Yağmurlu
Per 23°C
Cum 26°C
Cts 27°C
Paz 28°C

Özel eğitimle günlük yaşam faaliyetlerinin gelişimi hedefleniyor!

Akranlarından bariz seviyede farklılık gösteren bireylerin eğitim ve toplumsal muhtaçlıklarını karşılamak üzere eğitim programları geliştirildiğine işaret eden uzmanlar, özel eğitimle bireylerin günlük hayat, özbakım ve oyun oynayabilme faaliyetlerini geliştirmenin hedeflendiğini söylüyor.

Özel eğitimle günlük yaşam faaliyetlerinin gelişimi hedefleniyor!
REKLAM ALANI
16 Mart 2024 15:12
67

Akranlarından bariz seviyede farklılık gösteren bireylerin eğitim ve toplumsal muhtaçlıklarını karşılamak üzere eğitim programları geliştirildiğine işaret eden uzmanlar, özel eğitimle bireylerin günlük hayat, özbakım ve oyun oynayabilme faaliyetlerini geliştirmenin hedeflendiğini söylüyor.

Özel eğitimin; Özel Öğrenme Zahmeti, Otizm Spektrum Bozukluğu, Down Sendromu ve Gelişim Geriliği üzere alanlarda uygulandığını lisana getiren Özel Eğitim Öğretmeni Naciye Parıltı Berber, “Hedefimiz; bireyin günlük hayat, akademi ve toplumsal faaliyetlerinde bağımsız olmaları.” dedi.

ARA REKLAM ALANI

Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi Özel Eğitim Öğretmeni Naciye Işık Berber, özel eğitim konusu hakkında bilgi verdi.

“Akranlarından besbelli seviyede farklılık gösteren bireyler için program geliştiriliyor.”

Bireylerin gelişim özellikleri ve eğitim yeterlilikleri ile akranlarından bariz seviyede farklılık gösterebildiğini söz eden Özel Eğitim Öğretmeni Naciye Parıltı Berber, bu bireylerin eğitim ve toplumsal muhtaçlıklarını karşılamak üzere eğitim programları geliştirildiğini söyledi.

Özel Eğitim Öğretmeni Naciye Parıltı Berber, alanında eğitimler almış uzman işçi ile uygun ortamda sürdürülen özel eğitimlerin; bireylerin günlük hayat, özbakım, akademi, muhakeme ve oyun oynayabilme faaliyetlerini; yerine getirme, sürdürebilme ve geliştirme maksatlarını benimsediğini anlattı.

Aile merkezli ve iş birliğine dayalı çalışmalar şart…

Bu marifetleri kazandırma ve en yüksek potansiyele çıkarmaya yardım etmek için aile merkezli ve iş birliğine dayalı çalışmalar kullanıldığını da lisana getiren Naciye Parıltı Berber, “Hedefimiz; bireyin günlük ömür, akademi ve toplumsal faaliyetlerinde bağımsız olmaları.” dedi.

Özel eğitimin; Özel Öğrenme Zahmeti, Otizm Spektrum Bozukluğu, Down Sendromu, Uyaran Eksikliği, Üstün Zeka, Bilişsel Yetersizlik ve Gelişim Geriliği alanlarında uygulandığını da lisana getiren Özel Eğitim Öğretmeni Naciye Işık Berber, çocuğun Özel Eğitim değerlendirmesi için programlandığını, bu kıymetlendirme boyunca, aileden bilgi toplanarak, çeşitli standart değerlendirmelerin kullanılıp, çocuğun güçlü ve hudutlu taraflarındaki temel marifet düzeylerinin tespit edildiğini anlattı.

“Hedeflere ulaşılana kadar çalışmalar sürdürülüyor.”

Değerlendirmenin akabinde şayet çocuk Özel Eğitim için uygunsa tedavi programına başlandığını söyleyen Naciye Parıltı Berber, “Bu tedavi programında her çocuk için ferdi bir program oluşturarak aile iş birliği ile uygulamaya devam ediliyor. Farklılıklar, gereksinimler, desteklenmesi gereken alanlar ve akranlarla eşit seviyede ilerlemeyi hedefleyen program doğrultusunda da maksatlara ulaşılana kadar çalışmalar sürdürülüyor.”

Özel Eğitim Öğretmeni Naciye Parıltı Berber, özel eğitim programı kapsamında, Bilişsel Gelişim, Dikkat ve Ortak Dikkat, Kaba ve İnce Motor Hünerleri, El-Göz Uyum Marifetleri, Alıcı Lisan Maharetleri, Söz Edici Lisan Maharetleri, Somut ve Soyut Kavram Çalışmaları, Okuma ve Yazma, Matematik, Davranış Sorunları, Oyun Oynama Marifetleri, Oyun Kurma Marifetleri, Sıra Alma ve Sıra Bekleme Hünerleri, Toplumsal Alanlara Ahenk Marifetleri, Spontane Sohbet Yürütme ve Başlatma Hünerleri ile Sorun Çözme ve Akıl Yürütme Marifetleri alanlarında çalışmalar yapıldığını anlattı. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI