Dolar 41,7024
Euro 48,7961
Altın 5.312,29
BİST 10.734,87
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya 26°C
Parçalı Bulutlu
Antalya
26°C
Parçalı Bulutlu
Sal 24°C
Çar 23°C
Per 23°C
Cum 26°C

İlkokula Başlayacak Çocuklarda Ebeveynden Ayrılma Kaygısı Görülebilir

Ayrılık telaşı bilhassa okula birinci sefer başlayacak olan çocuklarda daha sık görülmektedir.

İlkokula Başlayacak Çocuklarda Ebeveynden Ayrılma Kaygısı Görülebilir
REKLAM ALANI
6 Eylül 2024 20:36
59

Birebir vakitte üç ay üzere uzun süren bir yaz tatili sonrası okulların tekrar açılması ile orta sınıflarda okuyan çocukların ayrılık korkuları da tekrar alevlenebilmektedir.

 

ARA REKLAM ALANI

Yeni Ortamlara Alışmada Zahmet Yaşanabilir 

 

İlkokula yeni başlayan çocuklarda okulun birinci vakitlerinde anneden ayrılma ile ilgili tasalar muhakkak bir oranda fizyolojik kabul edilir. Çocuklar bilhassa okulun birinci günlerinde yahut haftasında yeni ortamlarına alışma, ısınmada yavaşlık, zahmet yaşayabilirler. Annelerinin okulun birinci günlerinde yanlarında durmasını yahut okulun bahçesinde çıkışa kadar beklemelerini isteyebilirler. Anneleri yanlarında olmadığında yalnız kalacakları, inançta olmayacakları hissini yaşayabilirler. Fizyolojik sonlardaki anneden ayrılma derdi okul ortamına ısınmaya başlama, öğretmeni ile bağlantı geliştirme, arkadaşlarla tanışma ve birliktelikler kurma ile günler içerisinde giderek azalır ve çocuğu rahatsız etmeyecek seviyeye gelebilir.

 

Çocukların yaz tatilinde ebeveynleri tarafından okul sürecine ruhsal olarak hazırlanması fizyolojik seviyede yaşadıkları ayrılma korkularının daha süratli ve kolay çözülmesini sağlayacaktır. Gidecekleri okulun önceden belli olması, okulu ziyaret etmeleri, şayet aşikâr ise öğretmenleri ile birinci tanışmanın sağlanması, okul için önden okul çantası, suluk üzere eşyaların edinilmesi, ebeveynlerin kendi olumlu ilkokul anılarından çocuklarına bahsetmesi üzere aktiviteler çocuğun okula ruhsal açıdan kendini hazır hissetmesine yardımcı olacaktır.

 

 

Karın Ağrısı, Mide Bulantısı ve Kusma Ağır Dert Belirtisi!

 

Bazı çocuklar okulların açılması üzerinden günler geçse de birinci günkü şiddette okulda anneden ayrılmak istememe, sınıfa girememe, sabah okula gitme öncesinde ağlama, huzursuzluk, karın ağrısı, mide bulantısı, kusma üzere bedensel şikâyetler gösterme biçiminde ağır tasa belirtileri gösterebilirler. Bu çocuklarda birebir vakitte okul dışındaki yerlerde de annesinden yahut birincil bakım vereninden ayrılmakta zahmet yaşama belirtileri eşlik edebilir.

Örneğin akşam kendi yatağında uyuyamama, annesi ile cilt teması kurarak yatışma sonrası uykuya dalabilme, kendi konutunda yahut anneanne, teyze üzere yakın akrabalarında dahi annesi olmadan vakit geçirememe, annesi yanına ulaşana kadar huzursuz olma, daima anneyi arama gereksinimi hissetme, gece yakın akrabalarında anne olmadan kalamama üzere belirtiler görülebilir. Bu durumda çocuğun okulda yaşadığı korkuyu fizyolojik bir alışma süreci olarak değil ‘Ayrılık tasası bozukluğu’ tanısı olarak ele almak daha uygun olur ve sürecin bir çocuk psikiyatri uzmanı tarafından izlenmesi ve yönetilmesinde yarar vardır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,