Genç nesil, işyerinde tutku istiyor!
Y ve Z jenerasyonundan çalışanların çalışma hayatındaki sayısı ve pozisyonu süratle yükseliyor. Genç çalışanlar, tutkularıyla uyumlu ve tesir yaratacak manalı işler arıyor, ferdî gelişimlerine ve başarılarına öncelik veriyorlar.

Y ve Z jenerasyonundan çalışanların çalışma hayatındaki sayısı ve pozisyonu süratle yükseliyor. Genç çalışanlar, tutkularıyla uyumlu ve tesir yaratacak manalı işler arıyor, şahsî gelişimlerine ve başarılarına öncelik veriyorlar. Genç jenerasyona esnek çalışma imkanı sağlayan, meslek gelişimine ve iş-yaşam istikrarına öncelik veren ve çalışan tecrübesini güzelleştirmek için teknolojiyi kullanan patronların, işletmeleri ve çalışanları için olumlu sonuçlar alma olasılıkları artıyor. Beyaz yakalı profesyonellerin şahsî gelişimlerine ve mesleklerini zenginleştirmeye odaklanan Teedo Online Eğitim Platformu Genel Müdürü Selçuk Aytekin, genç kuşak çalışanların, şahsî gelişime yapılan yatırımın başarılı bir mesleğin ön kaidesi olduğunun şuurunu taşıdıklarını, bu nedenle de meslek gelişimine en az fiyat kadar ehemmiyet verdiklerini söyledi.
Çalışma hayatına katılan her yeni kuşağın beklentisi ve tavrı farklı. Sayıları süratle artan Y ve Z jenerasyonundan çalışanların motivasyonlarını yüksek tutmak, işlerine tutkuyla bağlı kalmalarını sağlamak için iş verenlere ve yöneticilerine kıymetli sorumluluk düşüyor. Ferdî gelişimlerine ve hayat kalitelerine öncelik verilmediğini hisseden yeni jenerasyon çalışanlar motive olamıyor, bu da iş tatmininin ve üretkenliğin azalmasına yol açıyor. Bunun sonucunda çok fazla beklemeden yeni bir iş arayışına giriyorlar. Değişen iş gücüne ve bunu yönlendiren farklı kuşak dinamiklerine ahenk sağlayamayan şirketler, daha düşük çalışan bağlılığı ve üretkenliği, yeni yetenekleri çekmede zorluk üzere meselelerle karşı karşıya kalıyor.
Rekabetçi bir maaş hala hayati olmakla birlikte yapılan işe tutkuyla sarılmak için en kıymetli etken değil. Günümüzde Y ve Z jenerasyonu çalışanları için en değerli faktör, esnek çalışma imkanının sunulması. Bununla birlikte iş yerinde çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve şirketin bir toplumsal maksadının olması üzere mevzular da önemseniyor.
Esnek çalışma imkanı sağlayan, meslek gelişimine ve iş-yaşam istikrarına öncelik veren ve çalışan tecrübesini güzelleştirmek için teknolojiyi kullanan patronların, işletmeleri ve çalışanları için olumlu sonuçlar alma olasılıkları daha yüksek.
Y ve Z jenerasyonunu işe alırken patronların dikkate alması gereken bahisler şöyle:
Esnek çalışma saatleri
Y ve Z Nesli, 9’dan 5’e mesai saatleri dışındaki esnek çalışma seçenekleriyle inanılmaz derecede ilgileniyor. Birinci adım olarak, işletmeler, esnek çalışma saatleri, uzaktan çalışma seçenekleri üzere imkanlar sunarak, Y ve Z jenerasyonu çalışanlarının işlerine daha bağlı olmalarını sağlayabilir.
Ödüllendirme
Ödüllendirme programları da motivasyonu artırmak için tesirli bir araç. Mükafatların adil ve şeffaf olması kıymetli. Bireye özel yaratılan bir meslek gelişim programı yahut ekip çalışmasında ortaya koydukları başarılara dayalı ödüllendirme formülleri, motivasyonu artırıyor ve verimliliği yükseltiyor.
Net meslek planı
Yeni kuşak için iş sahibi olmak kadar, yarattığı katma bedelin karşılığını süratli bir biçimde görmek de değer taşıyor. Bir iş başardıklarında, çalıştıkları kuruma katkı sağladıklarında ya da kendilerini kanıtladıklarında fiyatla birlikte meslek basamaklarını çıkmayı da istiyorlar. Burada yeni kuşak çalışanlara net bir meslek planı sunmak gerekiyor. Bu çalışanlar için itimat ve şeffaflık fiyattan daha kıymetli olabiliyor.
İş tarifini yapma
Diğer bahislerde olduğu üzere, iş tarifi konusunda da yeni kuşak epey keskin çizgilere sahip. “Ne iş olsa yaparım!” formunda çalışan ve önceliği fiyat olan evvelki nesillerden farklı olarak; yapacağı işi, iş yapma formunu, sonuçlarını baştan bilmedikleri takdirde yeni kuşak çalışanlar için gelecek belirsizleşiyor ve motivasyonları düşüyor.
Sorulara açık olma
Yeni kuşak sormaktan, sorgulamaktan korkmuyor ve çekinmiyor. Bu noktada yöneticiler sorulara ve sorgulamalara açık olmalı ve çalışanları tatmin edici yanıtlar vermelidir. Yaratıcılıkları ile dikkat çeken yeni kuşağın üyeleri tatmin edici yanıtlar aldıkları takdirde, işlerine beklentilerin çok üzerinde ve farklı katkılar sağlayabiliyor.
Objektif ve adil davranma
Yöneticilerin gördüklerini, çalışanlar da görüyor. Fakat haksızlığa uğradığında, yeni kuşak çalışanlar için her şey bitiyor. Kolay kolay iş değiştirebilen, sorgulamayı ömür formuna dönüştüren yeni jenerasyonun motivasyonunu koruyabilmek ve artırmak için, terfi ve ödül üzere bahislerde kesinlikle adil olunması ve bu tıp değerlendirmelerin şeffaf bir biçimde gerçekleştirilmesi gerekiyor.
Yeni jenerasyon çalışanlar, meslek gelişimine değer veriyor
Günümüzün süratli dünyasında Y ve Z nesli profesyonellerinin başarısı için mesleksel ve şahsî gelişim kaide. Yeni jenerasyon çalışanlar, irtibat maharetlerine, daima öğrenmeye, yenilikçi ve tasarım odaklı düşünmeye odaklanıp mentorluk fırsatlarını kıymetlendirerek, potansiyellerini ortaya çıkarabilir ve mesleklerinde başarılı olabilir.
Beyaz yakalı profesyonellerin şahsî gelişimlerine ve mesleklerini zenginleştirmeye odaklanan Teedo Online Eğitim Platformu Genel Müdürü Selçuk Aytekin, genç jenerasyon çalışanların, ferdî gelişime yapılan yatırımın başarılı bir mesleğin ön kaidesi olduğunun şuurunu taşıdıklarını, bu nedenle de meslek gelişimine en az fiyat kadar kıymet verdiklerini söyledi. Aytekin, “İyi önderler ve başarılı işletmeler, çalışanların işyerindeki beklentilerini bilir ve hangi nesilden olursa olsun, farklı çalışanlarının muhtaçlıklarını karşılayacak programlar, sistemler ve irtibat kanalları oluştururlar. Bu noktada Y ve Z neslinden çalışanların meslek gelişimleri konusunda yönlendirici ve destekleyici çalışmalar yapmak, şirketleri yeni yetenekleri çekme, elde tutma ve motive etme konusunda öne çıkaracaktır” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı