Boltas, Türkiye İle Avrupa Arasında İntermodal Taşımacılıkta Güçleniyor
Memleketler arası nakliyeciliğin küresel oyuncularından Boltas, Türkiye ile Avrupa ortasında gerçekleştirdiği intermodal nakliyat operasyonları ile kesimdeki aktifliğini her geçen gün artırıyor.

Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, “İntermodal nakliyecilik sayesinde müşterilerimize ülkü müddet ve maliyetler doğrultusunda inançlı ve etraf dostu tahliller sunuyoruz.” dedi.
İntermodal hizmetini Türkiye’de sunmaya başlayan birinci şirketlerden biri olan Boltas, Türkiye ve Avrupa ülkeleri ortasındaki haftalık tertipli tren nakliyeciliği servisleri ile intermodal nakliyatın gelişmesine katkı sağlıyor. Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, intermodal nakliyecilik sayesinde Türkiye’nin milletlerarası rekabette kıymetli bir pozisyon elde edebileceğini belirtti.
“Yük nakliyatında demir yolunun hissesi artacak”
Ünal, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, AB tarafından desteklenen “Türk Demiryolu Dalında İntermodal Nakliyat Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi”ni, dal paydaşlarıyla birlikte yürüttüğünü ve son gayenin İntermodal Nakliyat Aksiyon Planı hazırlanması olduğunu lisana getirdi.
AB ülkelerinde yük nakliyatının yüzde 18’inin demir yoluyla yapıldığına dikkati çeken Ünal, “Ülkemizde ise bu oran yüzde 5’ten az. AB ülkeleri ile ticaret, sürdürülebilirlik siyasetlerinden direkt etkileniyor. Bu kurallar altında, yanlışsız yatırım ataklarıyla intermodal nakliyecilik ülkemizde de önemli bir ivme kazanacaktır. Bu sebeple Bakanlığın çalışmalarını bedelli buluyoruz. Boltas olarak Türkiye-Avrupa sınırında halihazırda tertipli tren seferleri ile hizmet veriyoruz. AB ile yürütülen Halkalı Kapıkule Demir Yolu Çizgisi Projesi’nin tamamlanması, verimliliği daha da artıracak.” diye konuştu.
Ünal, bu yıl prestijiyle Güney Almanya çizgisinde yatırım ve yeni iş birlikleri yaptıklarını belirterek, “Taşımalarımızı Tekirdağ terminali ile ilişkili olarak Romanya’nın Curtici terminali üzerinden, Orta Almanya ve Benelüks çizgisinde ise mutabakatlı operatör partnerlerimizle yönetiyoruz.” dedi.
“Ro-Ro sınırlarını da ağır biçimde kullanıyoruz”
Türkiye-Avrupa ortasında Ro-Ro çizgilerini da ağır olarak kullandıklarını söz eden Ünal, “Pendik ve Yalova terminallerinden İtalya’nın Trieste Limanı ve Fransa’nın Sete Limanı’na Ro-Ro ile götürdüğümüz yükleri de Avrupa ülkelerine demir yolu ile ulaştırabiliyoruz. Ro-Ro + demir yolu, Ro-Ro + demir yolu + kara yolu, Ro-Ro + kara yolu ve kara blok treni tahlillerimizle yeni intermodal çizgileri üzerinde çalışıyoruz.” bilgilerini paylaştı.
Küresel rekabet gücünü artırıyor, vize problemine takılmıyor
Ünal, Boltas olarak Yeşil Lojistik Dokümanı almalarında intermodal taşımalarının kıymetli hissesi olduğunu vurgulayarak, şunları da kaydetti:
“Almanya çizgimizde kara yoluna nazaran karşılıklı tek seferde karbon salımını 80 ton azaltıyoruz. Yüzde 15-20 civarında maliyet avantajı sağlayabiliyoruz. İntermodal taşımalar sayesinde, kaynakları verimli kullanarak müşterilerimizi bir adım öne taşıyor, ülkü müddet ve maliyetler doğrultusunda inançlı ve etraf dostu tahliller sunuyoruz. Kelam konusu taşıma moduyla tır şoförlerinin AB vizesi edinme problemlerini da aşmış oluyoruz. Tüm bunlar hem müşterilerimizin hem de ülkemizin global rekabet gücünü artırıyor.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı