Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya 24°C
Yağmurlu
Antalya
24°C
Yağmurlu
Çar 23°C
Per 23°C
Cum 26°C
Cts 27°C

Yüzde 100 Elektrikli, 420 Kişilik Çevreci Metrobüsün Test Sürüşüne Ekrem İmamoğlu Tanıklık Etti

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne tanıklık etti.

Yüzde 100 Elektrikli, 420 Kişilik Çevreci Metrobüsün Test Sürüşüne Ekrem İmamoğlu Tanıklık Etti
REKLAM ALANI
27 Nisan 2024 22:12
62

Test sürüşlerinin yaklaşık 1 aydır devam ettiğini belirten İmamoğlu, “Bizim bu cins olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha evvel, biliyorsunuz, çok aksilikler yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Kesimi bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek halde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir şanssız öyküsü. Ancak biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak çabasındayız. Zira vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en hakikat formuyla yatırım yapma uğraşı içerisindeyiz. Umarım iyisi olur” dedi. 

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu; çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne tanıklık etti. Eyüpsultan Belediye Başkanı Mithat Bülent Özmen, Avcılar Belediye Lideri Utku Caner Çaykara, İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy’un da test sürüşünde eşlik ettiği İmamoğlu, seyahat öncesinde, gazetecilere yeni jenerasyon metrobüsle ilgili açıklamalarda bulundu. Test edilecek aracın İETT ve Metro İstanbul’un ortak çalışmasıyla kendi önlerine getirildiğini belirten İmamoğlu, şunları söyledi: 

ARA REKLAM ALANI

“TEST SÜRÜŞLERİ 1 AYDIR DEVAM EDİYOR”

“Metrobüs sınırındaki yenileşme kavramına uygun araç arayışlarımızda, gördüğünüz bu modelle ilgili bize bir sonuç gelmişti. Bu sonuç, bunun denenebileceği ve bilhassa çizgideki performansı ve bu noktada metrobüsün önümüzdeki vakit diliminde devam ettiği sürece, bu araçlarla daha kolay, yolcu birikmeden, yolcu konforunu önceleyen, tıpkı vakitte hava kirliliğini de çok önemli düzeyde azaltan, sıfır emisyonlu bir araç olmasıyla bize sunumu yapıldı. Sonra arkadaşlarımızla, bunun kesinlikle çok önemli bir deneme sürecinden geçmesi gerektiğine karar verdik. Hazırlıkları yapıldı. Bu aracın nakli gerçekleştirildi ve 1 ayı aşkın müddettir bu hatta, evvel bazen trafiğin hiç olmadığı gece vakitleri başlandı. Daha sonra gündüz vakit dilimi içerisinde de denemeler yapıldı. Yolcusuz yapıldı, yolculu ve yüklü formuyla de denemeleri yapıldı, yapılmaya devam ediyor. Ben de bugün, kamuoyuna açık bir biçimde, halkımızla birlikte deniyor olacağım.”

“EN HAKİKAT KARARI VERMEK İSTİYORUZ” 

“Temel isteğimiz şu: Doğal ki metrobüs sınırının verimliliği, konforu, yolcu yığılmasını azaltan bir biçimde insanlarımıza hizmet etmesi. Şunu söyleyeyim; metrobüs olağan şu anda biliyorsunuz Avcılar’dan Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan, kıymetli bir ulaşım aracımız. Milyonu aşan yolcuya sahip günlük kapasitesi var. Natürel bu çizgi üzerinde muhtemel, şu anda üretimi bitmek üzere olan, üretimi devam eden ve başlanacak olan metro sınırlarımız da var. Lakin bütün onların, yıllara sarih bir biçimde İstanbul ulaşımına katkısı ne olacak? Metrobüs çizgilerinden beklentimiz ne olacak? Kısa, orta, uzun vadede bu güzelleşmeyi sağlayıcı, bu şekil araçların sayısı ne olmalı? Bütün bu verimlilik hesapları üzerinden, bu araçla ilgili kanaatlerimizi olgunlaştıracağız. Günün sonunda, en yanlışsız kararı vermek istiyoruz. Bizi cezbeden tarafı, yüksek sayıda yolcu kapasitesine sahip olması, alandaki performansı. Yüksek sayıda 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip. Ki şu an bizim en yüksek kapasiteli aracımız 280 yolcu kapasitesine sahip. Onun 1,5 katına yakın bir kapasiteye sahip olması ve doğal sıfır emisyonlu bir araç olması. Öbür şartları da olgunlaştırdığımızda, sizleri bilgilendireceğiz. Bir görelim performansını bakalım.”

EYÜPSULTAN VE AVCILAR BELEDİYE LİDERLERİ DA TANIKLIK ETTİ

“Bugün bu seyahate Eyüpsultan hudutlarından başlıyoruz. Liderimiz da bizimle. Seyahati da Avcılar’da sonlandıracağız Avcılar Belediye Liderimizle birlikte. İki ilçe belediye liderimiz, başlangıç ve bitiş noktasına da şahitlik edecekler. Umarım İstanbul halkı için en gerçek tercihi yapıyor olalım. Bizim bu tıp olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha evvel, biliyorsunuz, çok aksilikler yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Kesimi bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek formda çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir şanssız kıssası. Ancak biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak çabasındayız. Zira vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en hakikat biçimiyle yatırım yapma çabası içerisindeyiz. Umarım iyisi olur.”

40 METRE UZUNLUĞUNDA, 4 VAGONLU

İETT Genel Müdürü Demet’in verdiği bilgilere nazaran; dizel metrobüslere nazaran yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede, 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu yatırımla 300 ton karbondioksit salınımının önüne geçmeyi planlayan İBB hem çevreyi hem de belediye bütçesini korumuş olacak. Ayrıyeten elektrikli metrobüs; sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçecek. Çift istikametli sürüş imkanı tanıyan yeni kuşak elektrikli metrobüs, 40 metre uzunluğunda ve 4 vagonlu. Yolcu taşıma kapasitesi, metrobüs filosundaki en uzun araçtan yüzde 50 daha fazla ve 420 kişi taşıma kapasitesine sahip. Test aracının menzili yaklaşık 80 kilometre. Modüler batarya yapısı sayesinde, daha uzun menzil için, daha fazla batarya eklenebiliyor. 800 kW güçte, 20 dakika şarjla, ortalama 50 kilometre menzil yapılabiliyor.  

TEST SÜRÜŞÜNDE DÜĞÜN DAVETİ ALDI

Açıklamaların akabinde, İmamoğlu ve beraberindeki heyet, yeni jenerasyon metrobüse bindi. Metrobüs duraklarında bekleyen vatandaşlar, test aracında gördükleri İmamoğlu’na el sallayarak sevgi şovlarında bulundu. Cennet Mahallesi’nden Avcılar’a kadar olan çizgi boyunca dileyen vatandaşlar da test edilen araca alındı. İmamoğlu ve basın mensuplarıyla sohbet eden vatandaşlar, yeni araçla ilgili görüşlerini paylaştı. Şükrübey Durağı’ndan test aracına binen genç bir öğretmen, İmamoğlu’nu 26 Mayıs’ta yapılacak düğününe davet etti. Eyüpsultan’daki Edirnekapı İETT Garajı’ndan başlayan seyahat, gazetecilerin tanıklığında, Avcılar Yerleşke Durağı’nda, muvaffakiyetle son buldu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,