Dolar 41,7041
Euro 48,6669
Altın 5.324,80
BİST 10.788,98
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya 23°C
Yağmurlu
Antalya
23°C
Yağmurlu
Çar 23°C
Per 23°C
Cum 26°C
Cts 27°C

Ocak ayında temel gıda ihracatı 1,03 milyar dolar

Bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu eserler ile makarna başta olmak üzere temel besin eserlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri bölümünün Ocak ayı toplam ihracatı 1,03 milyar dolar oldu.

Ocak ayında temel gıda ihracatı 1,03 milyar dolar
REKLAM ALANI
8 Şubat 2024 04:00
69

Bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu eserler ile makarna başta olmak üzere temel besin eserlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri kesiminin Ocak ayı toplam ihracatı 1,03 milyar dolar oldu. Ocak’ta 1,1 milyon ton ihracat yapan dal ihracat gelirlerini geçen yılın birebir devrine yüzde 5,4 artırarak, Türkiye’nin toplam tarım ihracatı içindeki hissesini yüzde 33’e taşıdı. Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri bölümünde en fazla ihracat gerçekleştiren vilayetler İstanbul, Gaziantep ve Mersin, en fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler Irak, ABD ve Suriye oldu. 

“Tarımsal üreticilere dayanakta, Türkiye olumlu istikamette ayrışıyor”

ARA REKLAM ALANI

Resesyon beklentileri, bölgesel savaşlar, iklim krizi ve maliyet artışlarının getirdiği çeşitli risklere karşın global besin bölümünün 2024 yılına umutlu başladığına vurgu yapan TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Bölüm Konseyi Lideri Ahmet Tiryakioğlu dünyadaki gelişmeleri şu formda kıymetlendirdi:

“Tarımsal girdi maliyetleri artmış olsa da nakdî sıkılaşma programlarının getirdiği talep daralması nedeniyle global besin fiyatları bir müddet daha sakin seyredebilir. Bu noktada kıymetli olan, üretici fiyatlarındaki artışı dengelemek ve enflasyonla gayret etmek üzere devletlerin ziraî üreticilere sağladıkları dayanakların sürmesidir. Şu an Avrupa genelinde devam eden çiftçi aksiyonlarının gerisinde bu taraftaki talepler var.”

Ortadoğu’daki çatışmaların petrol ve lojistik süreçleri üzerindeki tesirinin ne kadar süreceğinin bilinmediği bir ortamda kritik hususlardan birinin, ziraî üretim olacağına işaret eden Tiryakioğlu, Türkiye’deki gelişmeleri ise şöyle kıymetlendirdi: 

“Ülkemizde geçtiğimiz yıl Toprak Mahsulleri Ofisi’nin alımları 13 milyon tonu geçerken, Tarım ve Orman Bakanlığımızın ziraî destekleme ödemeleri 63 milyar TL’yi aştı. Kamu kaynaklarımız bu süreçte üretimi destekleyici formda kullanıldı. Ziraî mahsulü işleyerek eserlerimizin yurt dışına katma kıymetli halde satılmasını sağlayan besin ihracatçılarımız için, şu an en değerli bahislerden biri finansmana erişim hususu. Bu noktada Eximbank’ın 50 milyar dolarlık takviye kelamı, son devirde finansman maliyetleri artan ihracatçılarımızı rahatlattı. Rekolte açısından çok verimli geçen bir yılda yurtiçindeki bu gelişmeler 2024 yılına da büyük amaçlarla başlamamızı sağladı.”

“Türkiye Besin İhracatçıları markası tanıtım atağında”

Temel besin alanında Türkiye’nin en büyük şirketlerinin üye olduğu, farklı bölgelerdeki 6 ihracatçı birliğinin bir ortaya gelerek oluşturduğu Türkiye Besin İhracatçıları markasının tanıtım atağı hakkında bilgiler veren Tiryakioğlu şunları söyledi:

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri bölümünün iştigal alanı geniş ve güçlü olduğu için, Birliklerimiz çatısı altında milletlerarası ölçekte rekabet eden çok büyük markalar var. İşletmelerimizin her biri, kendi alanlarında ses getiren pazarlama çalışmaları yürütüyor lakin ferdi faaliyetler, kesimin ortak algısına istediğimiz kadar katkı vermiyor. 6 İhracatçı Birliğimizin iş birliği, Türkiye’nin dünyanın önde gelen besin ihracatçılarından biri olarak tanınırlığı   açısında çok kıymetli bir adım oldu. Bu ay, Turkish Food Exporters markasıyla Dubai’deki Gulfood fuarında olacağız. Burada potansiyel müşterilerimiz için düzenleyeceğimiz tanıtım çalışmalarıyla, Ortadoğu pazarındaki Türk malı algısına büyük katkı sağlayacağız.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI